Followers

Thursday, July 2, 2015

PERMATA sentiasa di Hati~

PERMATA
Persatuan Mahasiswa Terengganu tidak asing lagi di bumi Malaya,
Semakin gah dan dikenali ramai

Aku,
Xpernah menyesal mengenalinya
Dari tahun 1 hingga tahun 3 bergiat aktif di dalamnya
Dari ahli biasa menjadi Setiausaha Agong (bia x layak pom..huhu)
Membina softskill la katakan..hahah

Melalui Permata,
Aku kenal bdop Engineer,Alam Bina,FSSS,Medic n lain2..
Xla sprti katak di bwh tmpurung,knal bdop2 API je..hahha
Nk la jgk kn usha2 bdop fakulti lain..

Dalam Permata jgk,
Aku dpt abg2 n kak2 yg sporting giler..(Dpt abg long lagi..hahah)
Aku knal crush(dulu2 la)..
Mereka ini ibarat kluarga kdua ak di UM..

Tahun 1

Ntah mcm mana aku bole brjodoh ngn Permata ni..
Maybe sebab first time jauh ngn fmly & kluar dr bumi Teganu..
So,mncari-cari kt mne bleh jpe ngn org Teganu,especially org Setiu..
Sebab sng nk ajk blik kg..hahahha

Dari situ skmo join aktiviti jika ad mse free..
Akhirnya, teranugerahlah ak dgn
Anugerah Harapan Permata




Trimas kak2 n abg2 sebab bg kprcayaan.. ^_^

Gambar spnjng Tahun 1









Tahun 2

Masih berjodoh ngn Permata,
Aku dilantik mnjadi Timbln S/U kpd Mirah..
Terkejut beruk jugala sbab naik2 jd S/U teruh..
Dhla xtau mnde pon..
Ingatkan naik jd exco dlu..wahahahha

Time ni, ak makin suka n slesa brda dlm kluarga Permata,
Srius, time ni mmg btol2 dlm kluarga sndri..
Langsung x trbeban dgn krja,
Kalau bole, hari2 nk trun jpe mreka
Sehari xjpe dh rindu.cewaah..hahha

Gambar2 spnjg Tahun 2
(gambar berterabur,mlas nk susun)








Ni lah my abang long ^_^

Gunung Nuang, berjaya kami takluki


























                                 

Barisan MT

K.A.M.I


Tahun 3

Masih lagi bersama Permata,
Dilantik dan diberi kprcayaan jdi Setiausaha..


Bila berada di atas,
Maka fahamlah kita akan tanggungjawab sebenar..
Bukan senang & mudah utk mengemudi sesebuah persatuan yg agak besar..
Menjadi ketua bagi 30 kepala yg pelbagai..
Sungguh bukan mudah mnjadi yg di atas..

Kami yg di atas ni pon dah ad 6 kepala yg macam2..
Naseb kami ni dh lama kenal,
Sebab tu makin rapat bila dh jadi pimpinan atas dalam Permata
Jgn slalu bersangka buruk dgn kerapatan kami..hahahha






Dengan mereka,
Aku tertawa,
Aku menangis,
Aku marah,
Dan mereka jua buat aku terus bertahan dalam Permata
Macam adik beradik doh..hehe
Tiada ungkapan yg mampu diucapkan dgn pertemuan ini..
Kasih yg xbisa diungkap dgn kata-kata..

Gambar2 sepanjang Tahun 3
(berterabur jugakla)











































berakhirnya tugasku ^_^

K.A.M.I



Ku mohon seribu kemaafan andai tersilap kata,
tersalah bicara, terumpat dan lain2 yg mmbuat awok2 smua memendam rasa..
Halalkan smua ilmu, makan minum sglanya..
Terima kasih utk smua memori yg tercipta selama 3 tahun bersama..
Yang manis, yang pahit, yang tertawa, yang menangis..
Semoga ikatan ukhwah kita sntiasa terjalin dan dirahmati dan diredhai Allah sntiasa..


PERMATA sentiasa di hati



Comments
2 Comments

2 comments:

Unknown said...

x pernah menyesal kee... hahaha

nurul zahirah hanani zahari said...

Hahahah...kdg2 je la :p